سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و در صفت دنیا فرمود : ] مى‏فریبد و زیان مى‏رساند و مى‏گذرد . خدا دنیا را پاداشى نپسندید براى دوستانش و نه کیفرى براى دشمنانش . مردم دنیا چون کاروانند ، تا بار فکنند کاروانسالارشان بانگ بر آنان زند تا بار بندند و برانند . [نهج البلاغه]

فاصله

 
+

 

در آن لحظه 

در ان لحظه که من از پنجره بیرون نگاه کردم                                 

کلاغی روی بام خانه ی همسایه ی ما بود                                       .

و بر چیزی ، نمی دانم جه ، شاید تکه استخوانی

دمادم تق و تق منقار می زد باز .

و نزدیکش کلاغی روی آنتن قار می زد باز .

نمی دانم چرا ،شاید برای آنکه این دنیا بخیل است ،

وتنها می خورد هر کس که دارد .

 

  در آن لحظه از آن آنتن چه امواجی گذر می کرد

که در آن موج ها شاید یکی نطقی در این معنی که شیرین است غم ، شیرین تر از شهد وشکر می کرد

نمی دانم چرا ، شاید برای آنکه این دنیا عجیب است ،

شلوغ است ،دروغ است و غریب است .

 

  ودر آن موج ها شاید در آن لحظه جوانی هم

برای دوستداران صدای پیرمردی تار می زد باز

نمی دانم چرا ، شاید برای آنکه این دنیا پر است از ساز و از آواز

و بسیاری صداهائی که دارد تار و پودی گرم

و نرم ،

وبسیاری که بی شرم .

 

  در آن لحظه گمان کردم یکی هم داشت خود را دار می زد باز

نمی دانم چرا شاید برای آنکه دنیا کشنده است،

درنده است ،

بدست،

زننده است،

و بیش از این همه اسباب خنده است .

 

  در آن لحظه یکی میوه فروش دوره گرد بد صدا هم

دمادم میوه ی پوسیده اش را جار میزد باز

نمی دانم چرا ، شاید برای آنکه این دنیا بزرگ است ،

و دور است ،

 وکور است .

 

  در آن لحظه که می پژمرد و می رفت ،

و لختی عمرجاویدان هستی را

بغارت با شتابی آشنا می برد و می رفت ،

در آن پر شور لحظه

دل من با چه اسراری تو را خواست ،

و می دانم که پوچ هستی و این لحظه های پژمرنده

که نامش عمرو دنیاست،

اگر باشی تو با من ، خوب و جاویدان و زیباست .

 

                                                                                    اخوان ثالث

 


ELAHE006 ::: سه شنبه 87/6/19::: ساعت 1:28 صبح

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 5


بازدید دیروز: 10


کل بازدید :20805
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
ELAHE006
گفت:مسافری!؟..... مقصدت کجاست؟ گفتم:..هر مسافر وقتی به مقصد می رسد می ایستد ،ایستادن را دوست ندارم. مقصد من رفتن است.
 
>>آرشیو شده ها<<
 
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<