سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس سه بار بر تو خشمگین شد و درباره ات سخنی ناروا نگفت، او را به دوستی بگیر . [امام صادق علیه السلام]

فاصله

 سلام  امروز می خوام براتون یه دوره آموزشی فشرده تقلب بذارم. اما همینجا می گم  نکنید ! آخر عاقبت نداره از ما گفتن. ولی خوب ما کار خودمونو می کنیم آخه لطف این دنیام به شیطونشه دیگه  قبول دارین اگه خدا بخواد خیلی راحت می تونه پدر شیطون وبیاره جلو چشش ،اما دِ نمیاره دیگه !.آخه اگه شیطونی نبود وآدما اجازه و توانایی گناه کردن و نداشتن اون موقع که زندگی    دیگه     هیجانی نداشت ، به نظر من که زیبایی این دنیام به همین کشمکشای بین خوب و بده . گفتم دنیا یاد جهنم افتادم راستی ، جهنمم برا خودش عظمتی  داره ها  مث اینکه می گن یه    خورده گرمه !، خدایی آدم باید خیلی با جربزه باشه که به خاطر این دنیای فانی ( میگن ) سندای اونجا رو به نام کنه ،من که جراتشو ندارم اما به این جور آدما غبطه می خورم     فک نکنید به خاطر جهالتشونه آ نه....،به خاطر مردانگی وجسارتشونه . اصلاً کی گفته آدمای جاهل می رن جهنم  مگه نمی دونن میرن کجا می دونن دیگه ؛ به اونا می گن عاشق       واقعی ،به نظر من که جای تقدیر داره ،عاشقی که برای رسیدن به خواستش هر کاری می کنه و هر بلایی رو به جونش می خره .

   درس اول

   اینم یه چیر تو مایه های قانون اول نیوتونه : هیچ وقت ریسک نکن وفقط به امید دوستان و بدون تکیه به خودت به میدون نرو ، حالا دلیلش؟

1 - همیشه این احتمال وجود داره که برنامه ریزی هاتون و یه مراقب زبل به هم بریزه و با یه جابه جایی کوچیک بین شما و دوستاتون امتحان از  دست بره البته این بیشتر از اینکه به مراقب  بستگی داشته باشه به سابقه ی همکاری شما و دوستتون ، تن صدای شما و دوستتون وiq شما و دوستتون وابسته است. قسمت آخر خیلی مهمه چون شده یکی با لب خونی و یه اشاره هایی به جواب سوال قضیه رو می گیره اما برا یکی جواب و ممینویسی و بش می دی آخرش می گه چرا بد خط نوشته بودی .

 2- هیچ وقت نمی شه از یه همکلاسی انتظار داشت هر چی تو برگشه بهت بده چون اون موقع نمره ها یکی می شه و تکلیف رقابت سالم واسم در کردن تو کلاس چی می شه.

    درس دوم

    حالا که به لزوم همراه بردن اطلاعات پی بردین میریم سراغ انواع درسها و روش های جم کردنشون   1 - درسای فقط حفظی (اخلاق انواع تفسیر موضویی-ادبیات...):خوراک این درسا خلاصه نویسیه . برگه های خلاصه نویسی رو از نوع A4به اندازه ی کف دست ،یا به صورت نوار باریک دراز به عرض کف دست که به صورت باد بزنی تا می خوره که نوع دوم به مراتب خوش دست تره و اینکه اطلاعات رو باید زحمت بکشید و شب امتحان به صورت خلاصه وریز توش بنویسید .نا گفته نمونه این روش مورد استفاده ی متقلبای تلاش گریه که نون بازوشونو می خورن .اما  راه دوم کتابه ،ریسکش بالا تره اما خوب زحمتی نداره فقط با یه رو خونی شب امتحان می تونین سرعتتونو به طور قابل ملاحظه ای بالا ببرین                          .

  2 - درسای مساله ای (فیزیک شیمی-انواع آز...) تو این جوردرسا دستتون بسته تره و فقط می تونید فرامیل رو همراه ببرید البته اگه توضیحات فرمولا و نمودارارم توش بنویسد  با یه حضور  سر کلاس یه کم هم فسفر بهش اضافه کنید فک نمی کنم به مشکلی بر بخورید من خودم بار ها از این روش استفاده کردم و نتیجه ی خوبی هم گرفتم .ویژگی این روش اینه که مراحل ادراک ، تثبیت ، تسلط و ارزیابی رو یه دفه سر جلسه طی می کنید .و این یعنی مدیریت زمان.

    3- درسای خیلی مفهومی (ریاضی شیمی فیزیک...)تو این درسا تمام تلاشتونو بکنید ،هر چی فک میکنید ممکنه به درد بخوره با خودتون ببرید اما اگه تو طول ترم حضور مثبتی سر کلاس نداشتید بردن و نبردن  توفیری نداره . حالا چند تا راه بهتون پیشنهاد می کنم : 1- ساده ترین را ه اینه که با قضیه مشروطی وافتاداً کاملاً منطقی برخورد کنین و باهاش کنار بیایین برای اینکه اطرافیان بهتون استرس وارد نکنن  شب امتحان دورو بر سالن مطالعه و دوستای درس خون پیداتون نشه می تونین برین سینما و وقتی گندش در اومد فوقش می گین درس نخونده بودم دیگه. 2- اگه مایه دارو عاقبت اندیشین که فک کنم یه 2 دوروز قبل می تونین برین سراغ حذف استراری و یه 20-30 تومنی پیاده شین .

 3-  وقت اونم تموم شده و با افتادنم نمی تونین کنار بیاین چون اگه بیافتین 9 ترمه شدن رو شاخشه ، به حذف پزشکی ام می تونین فک کنین که اونم مستلزم یه دکتر پارتی یا سیر شدن از جونه که فک کنم دومی دیگه ارزششو نداره .

 4- سر جلسه یه فیلم بیاین و بزنین بیرون تا بعداً دوباره ازتون امتحان بگیرن اما یادتون باشه مث من صوتی ندین وصابونو تو کیسه فیلیزر نذارین که که در آوردنش سر جلسه همان و  بهم خوردن نقشه ها همان . خوب اگه بازم نشد ناامید نشینو تا آخر سر جلسه بشینید که اتفاقات زیادی احتمال داره  بیافته اما همش بستگی به پیشینه ی شما داره و کرم استاد ؛ اینکه وقتی سر کلاس برای دوستتون خاطره تعریف می کنین خاطرات خنده دارشو بذارین وقتی کلاس شلوغه یا وقتی  برا هم تلگرافی مینویسین یه دفتر نا قابل زیر دستتون باشه و هرز گاهی یه سوالی چیزی از استاد بپرسین که استاد گرام به حضور مثبت شما سر کلاس  شک نکنه ، راستی تکون دادن سروتموم کردن جمله های ناقص  استادم بد جواب داده ها ! بعدم قبل استاد از کلاس بیرون نرین و بعد کلاس علکی از استاد اشکال بپرسین که همه ی این کارا باعث می شه وقتی استاد قیافه ی مظلومانتونو سر جلسه ی امتحان دیدو برگه ی خالیتونو به این فک کنه که حیفه یه همچین دانشجوی تلاش گری بیافته و در صدد کمک به شما بر بیاد . حالا اومدیم و از اول ترم شما از قیافه ی استاد خوشتون نمی اومد یا استاد از قیافه ی شما خوشش نمی اومد یه دو خط نامه آخر برگه هم ممکنه جواب بده . یه چنتا نکته هم این آخر اضافه کنم یکی اینکه تموم ایم روش ها در صورتیه که شما نمی خواین یا نمی تونین از کمک دوستان سر جلسه فیض ببرین  و دوم اینکه تموم این روش ها به استثنای حذف پزشکی توسط این جانب امتحان شده و در همه ی موارد بلا استثناموفقیت آمیز بوده . در انتها امیدوارم این مطالب راه گشای شما جویندگان علم واقع بشه و مارا نیز از دعای خیرتان بی نصیب نگذارید . 




ELAHE006 ::: چهارشنبه 87/6/20::: ساعت 11:38 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 13


بازدید دیروز: 10


کل بازدید :20813
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
ELAHE006
گفت:مسافری!؟..... مقصدت کجاست؟ گفتم:..هر مسافر وقتی به مقصد می رسد می ایستد ،ایستادن را دوست ندارم. مقصد من رفتن است.
 
>>آرشیو شده ها<<
 
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<